close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חגי תשרי בגרעין התיישבות

מערכת שורשטו חשוון, תשפג09/11/2022

איך הולכים להיראות חגי תשרי מבחינתכם? לכל אחד מאיתנו יש תכנונים שונים כאשר זה מגיע לתקופת החגים.

תגיות:
צילום: freepik

איך הולכים להיראות חגי תשרי מבחינתכם? לכל אחד מאיתנו יש תכנונים שונים כאשר זה מגיע לתקופת החגים. אך אין דבר יותר כיף מאשר לעשות את החגים יחד עם קבוצה מגובשת של אנשים שנהנים ביחד. זוהי אחת

צילום: freepik
מהסיבות שבגללה גרעין הראל הוא המקום האידיאלי להתנדב בו בזמן הזה. לא רק שתוכלו לתת מעצמכם למען ההתיישבות, תוכלו גם להעביר את תקופת החגים באוירה שונה, ומיוחדת. כאשר יש גרעין של כ80 אנשים שגרים ביחד, בישוב מרוחק - מתרגלים לעשות ביחד הרבה אירועים וגם חגים, אבל במתכונת שונה.

איך נראים חגי תשרי בגרעין?
לכל גרעין יש את הייחודיות שלו, מה שהיה בישוב אחד לא בהכרח יהיה בישוב אחר. בגרעין הראל במהלך חגי ישראל המצב קצת שונה מהמצב המוכר באירועים משמחים אחרים. רוב אנשי הגרעין נוסעים, והמתנדבים יכולים לרוב לבחור- האם להשתתף באירוע המצומצם בישוב, לנסוע למקום אחר לכמה ימים, או פשוט לנסוע עם משפחה של חברי הגרעין למשפחה המורחבת שלהם, ולעשות את החג שם. המשפחות המארחות מארחות את המתנדבים אצלם בבית או בחצר. האווירה המשפחתית נשמרת, אף אחד לא ימצא את עצמו עושה את החג לבד. זה מה שהופך את ההתנדבות בגרעין להיות התנדבות מספקת וגם מהנה.

לא חוזרים לבית במהלך חגי תשרי?
כל אחד רשאי לבחור את מה שהוא רואה לנכון – אין חובה להישאר בגרעין במהלך חגי תשרי. עם זאת החגים בחודש תשרי קורים בסמוך האחד לשני, לא כולם ירצו לחזור לבית כל הזמן. ההישארות בגרעין יכולה להיות מהנה יותר מאשר החזרה לבית. לא לכולם יש את אווירת החג המיוחדת בבית, כך שהם מעדיפים להעביר את החגים הקרובים בגרעין. נזכיר כי הגרעין נמצא בדרום, ולא תמיד רוצים לחזור ממנו לצפון הארץ. מהסיבה הזאת חלק מהחגים תעשו בבית, וחלק מהחגים תעשו בגרעין עצמו.

מתי מציינים את חגי תשרי בגרעין?
חלק מהחגים מצוינים במועדים אחרים ממועדם המקורי כדי לאפשר לכולם לחגוג ביחד. לדוגמא יכול לקרות מצב שתהיה הרמת כוסית ואירוע קהילתי כמה ימים לפני ראש השנה, בו הרוב נוסעים למשפחות המורחבות שלהם. כמובן שגם במועד המקורי תהיה אפשרות להתארח אצל משפחות שחוגגות את החג בעצמן. גרעין הראל חיי קהילה הם אלה שהופכים את ההתנדבות להיות מספקת ומהנה, הרבה מעבר למה שדמיינתם לעצמכם.

מה עושים בחגים עצמם?
כל הזמן חושבים על דברים אחרים שאמורים להפוך את החג להיות חג שלא יישכח. בפועל החגיגה עצמה תכלול בתוכה הרמת כוסית לראש השנה, כיפור שחלק גדול מהקהילה עושה בביתם בישוב, וסוכה בסוכות, עם נוכחות משתנה - כי גם מטיילים הרבה. לכל חג יש את הייחודיות שלו, בדיוק כמו שקורה בבית או בכל מקום אחר. גרעין הראל דואג כי המתנדבים הישראלים ואלה שמביאים מעבר לים ירגישו את אווירת החג. הכי חשוב שהחיוך לא יירד לכם מהפנים אם תחליטו לעשות חג בבית או בגרעין.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה